Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατέθεσαν οι ηπειρώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της αναπλ. Τομεάρχη Παιδείας Μερόπης Τζούφη ζητώντας εξηγήσεις για την υποβάθμιση σχολείων και τη συγχώνευση τμημάτων σε σχολεία των Ιωαννίνων, της Άρτας, της Θεσπρωτίας και της Πρέβεζας. Την ερώτηση συνυπογράφει και η βουλευτής Άρτας και Γραμματέας της ΚΟ Όλγα Γεροβασίλη.

Όπως τονίζουν οι βουλευτές, το υπουργείο Παιδείας αντί να προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, υποχρεώνει τους μαθητές να συγχρωτιστούν σε μεγαλύτερα τμήματα και να αλλάξουν εκπαιδευτικό και τμήμα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Επισημαίνουν ακόμα ότι με το ποσοστό εμβολιασμού στην ηλικιακή κατηγορία 0-17 ετών να παραμένει χαμηλό (8.1%) και τον καθηγητή Λοιμωξιολογίας Σωτήρη Τσιόδρα να προειδοποιεί πως «η χειμερινή περίοδος δεν αναμένεται εύκολη», οι σχετικές εντολές της πολιτικής ηγεσίας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης φαίνεται να στερούνται κάθε παιδαγωγικής και υγειονομικής λογικής.

Πιο συγκεκριμένα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρονται στην υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Πραμάντων, υπογραμμίζοντας πως η κυβέρνηση αδιαφορεί για τις ιδιαιτερότητες των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών. Επίσης, ειδική αναφορά κάνουν στις συγχωνεύσεις 12 τμημάτων σε σχολεία της Ηπείρου, ενώ τονίζουν πως προβλέπονται περαιτέρω συγχωνεύσεις σε δεκάδες σχολεία στους Νομούς Ιωαννίνων, Άρτας, Θεσπρωτίας και Πρέβεζας.

Τέλος, αναφέρουν πως σημαντικά προβλήματα καταγράφονται στην Παράλληλη Στήριξη, τα Τμήματα Ένταξης παρουσιάζουν εικόνα εγκατάλειψης με δεκάδες κενά, ενώ κρίσιμες ελλείψεις υπάρχουν και στα Ειδικά Σχολεία.

Στο πλαίσιο αυτό, οι ηπειρώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητούν από τη Νίκη Κεραμέως να απαντήσει:

1. Τι εξυπηρετούν οι υποβαθμίσεις σχολείων και οι συγχωνεύσεις τμημάτων πέρα από την αποφυγή πρόσληψης εκπαιδευτικών; Ποιο είναι το εκτιμώμενο παιδαγωγικό όφελος σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και με ποια κριτήρια πραγματοποιούνται οι συγχωνεύσεις;

2. Γιατί μετά από δύο χρόνια πανδημίας και κλειστών σχολείων τα τμήματα μεγεθύνονται αντί να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σύμφωνα και με τις εισηγήσεις του ΕΟΔΥ;

3. Τι προτίθεται να πράξει για τα εκατοντάδες κενά που καταγράφονται στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Ηπείρου; Πως και πότε θα καλυφθούν οι ανάγκες στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη;