Ο σχεδιασμός των εμβολιασμών και η αυστηρή επίτευξη των χρονοδιαγραμμάτων μπορεί να αποδειχτούν ο καταλυτικός παράγοντας στην προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας με το άνοιγμα της τουριστικής βιομηχανίας. Μια δεύτερη χρονιά με τον τουρισμό σε καταστολή λόγω πανδημίας θα επιφέρει μια καταιγίδα επιπτώσεων στην Ελληνική οικονομία και αυτός είναι ο μεγάλος φόβος τόσο στην κυβέρνηση όσο και των τουριστικών επιχειρηματιών

Φαίνεται ότι θα υπάρξει πληρότητα στις ποσότητες εμβολίων ώστε μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού να έχει εμβολιαστεί το 50 – 60 % ου πληθυσμού σε όλες τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ σε μεγαλύτερο ποσοστό και πιο γρήγορα φαίνεται να προχωρά η χώρα μας ,. Αυτός είναι ο στόχος για την έξοδο από την πανδημία.

Πέρα όμως από την ανάγκη των πειστικών απαντήσεων ότι αφορά τα ποσοστά εμβολιασμού στην ΕΕ αντιλαμβάνονται ότι τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα δίνουν ξεκάθαρα μια εικόνα σύγχυσης σε πολλά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό πως για πληθυσμό 450 εκατομμυρίων πολιτών έχουν εξασφαλιστεί 2,3 δισεκατομμύρια εμβόλια αλλά παραμένει άγνωστο πότε θα διανεμηθούν στα κράτη μέλη και αυτό είναι κάτι που πρέπει να διευκρινιστεί άμεσα για να μην έχουμε συνέχεια των οικονομικών επιπτώσεων .

Άλλωστε αν και οι εμβολιασμοί έχουν ξεκινήσει σε 60 χώρες που αντιστοιχούν στο 61% του παγκόσμιου πληθυσμού 11 μόλις χώρες έχουν απορροφήσει το 90% των διαθέσιμων δόσεων.

Ακόμη πιο αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία για την Ευρώπη. Έχουν χορηγηθεί 8 εκατομμύρια δόσεις και έχει εμβολιαστεί το 3,2 % του πληθυσμού.

Μέσα σε αυτό τον αγώνα για διάδοση του εμβολίου η Ελλάδα μας φαίνεται ότι θα τα καταφέρει να εμβολιάσει σύμφωνα με την κυβέρνηση το 60 % του πληθυσμού έως τις αρχές του καλοκαιριού και το σημαντικότερα θα εμβολιαστούν μικρά νησιά όπως οι Παξοί ., η Ιθάκη ,τα Διαπόντια που οι οικονομίες τους βασίζονται μόνον στον τουρισμό και θα μετατραπούν έτσι σε «covid free» νησιά πράγμα που πρέπει να διαφημίσουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης και σε όλες τις τουριστικές τους αγορές τόσο , με μια εθνική καμπάνια ,όσο και με τις ίδιες τους τις δυνάμεις με συνεχή κείμενα και ρεπορτάζ σε όσες περισσότερες αγορές γίνεται .

Έτσι τόσο τα νησιά όσο και η χώρα μας θα βελτιώσουν ακόμη περισσότερο την εικόνα τους θα δημιουργήσουν το αίσθημα ασφάλειας που αποτελεί πλέον το πρώτο ζητούμενο για τις όποιες κρατήσεις και την επιλογή του τουριστικού προορισμού , αυτό το δίμηνο είναι καθοριστικό και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε στο έπακρο ένα χαθεί αυτός ο μικρός χρόνος τότε μένουν μόνον οι κρατήσεις της « τελευταίας στιγμής» που και εδώ θα είναι καθοριστική η όποια διαφημιστική προβολή όμως τότε θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα διεθνή ή καλύτερα έναν ευρωπαϊκό ανταγωνισμό προβολής .

*Ο Γιώργος Λύχνος είναι Οικονομολόγος Τουριστικής Ανάπτυξης με μεταπτυχιακό στην Οργάνωση και Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων & πρώην αντιδήμαρχος Οικονομικών και τουρισμού του Δ.Παξών