Από την αρχή της πανδημίας η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προσπαθεί με σχέδιο να ξεθεμελιώσει όλο το οικοδόμημα των δημοκρατικών, κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων.

Κυρίαρχη θέση έχουν οι παρεμβάσεις στο χώρο της Παιδείας, όπου με μια σειρά νομοθετημάτων, με την εκπαιδευτική κοινότητα κλεισμένη στα σπίτια εν μέσω πανδημίας, επιδιώκεται η συστηματική υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η πρωτοφανής επίθεση στο χώρο των Πανεπιστημίων έγινε, με κύριες αιχμές τη μείωση 24.000 εισακτέων, το κλείσιμο τμημάτων, την εξίσωση των πτυχίων ΑΕΙ με των ιδιωτικών κολεγίων, την εγκαθίδρυση της Πανεπιστημιακής αστυνομίας.



Για το Νομό μας, η περασμένη χρονιά υπήρξε καταστροφική. Mε την κατάργηση

του Πανεπιστημιακού τμήματος Μετάφρασης και Διερμηνείας με νόμο της ΝΔ, εξαιρέθηκε η Θεσπρωτία μετά από πολλά χρόνια από τον χάρτη της τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ως επιστέγασμα αυτού του γεγονότος ο Δήμος Ηγουμενίτσας χάρισε το κτίσμα της φοιτητικής εστίας (περίπου 2.500 τ.μ.) μαζί με το οικόπεδο των 10 στρεμμάτων στην Αστυνομία, με συνέπεια να αφαιρεθεί ένα ακόμη ισχυρό επιχείρημα από εκείνους που επιμένουν και δεν θα σταματήσουν να διεκδικούν την ίδρυση πανεπιστημιακού τμήματος στην πόλη.

Οδηγούν τον τόπο στο μαρασμό χωρίς σπουδάζουσα νεολαία με αντάλλαγμα μια αόριστη υπόσχεση του Υπουργού Χρυσοχοϊδη περί ανέγερσης νέας Αστυνομικής διεύθυνσης επιβεβαιώνοντας έτσι το ρηθέν «όπου κλείνει ένα σχολείο ανοίγει ένα κελί».

Επίσης, ο χώρος της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δέχεται συνεχώς καταιγισμό εγκυκλίων, σε μια προσπάθεια να περάσουν με κλειστά σχολεία, σωρεία ακραίων νεοφιλελεύθερων μέτρων για την Εκπαίδευση και τα παραδείγματα είναι πολλά:
  • Τα σχολεία ανοίγουν όπως έκλεισαν, με «το βλέποντας και κάνοντας» χωρίς καμιά πρόβλεψη για προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Νομοθετήθηκε η οργουελιανή ζωντανή μετάδοση του μαθήματος με κάμερες μέσα στην τάξη
  • Εγωιστική επιμονή στις ηλεκτρονικές εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια με αποτέλεσμα να μην έχουν συγκροτηθεί ακόμη.
  • Επιμονή στα επιστημονικής φαντασίας, τηλε-διαγωνίσματα με τη βοήθεια της Cisco, η οποία ήταν δωρεάν αλλά πήρε 2.000.000 Ευρώ και τα προσωπικά δεδομένα 1.500.000 μαθητών και εκπαιδευτικών.
Σε εφαρμογή του άρθρου 30 του νόμου 4713/2020, τοποθετήθηκαν και ανέλαβαν καθήκοντα οι επιλεγέντες 116 προσωρινοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Προφανώς οι «άριστοι».

Η Υπουργός κ. Κεραμέως δήλωσε: «το Συμβούλιο Επιλογής εργάσθηκε …συστηματικά και μετά από την αξιολόγηση των υποψηφίων, κατέληξε στους παρακάτω 116 διευθυντές εκπαίδευσης».

Αυτό που δεν μας είπε η κ. Υπουργός ήταν, αν οι 116 είναι οι άριστοι ή οι… αρεστοί!

Και εύλογα προκύπτουν τα ερωτήματα:
  • Γιατί δεν υπήρξαν πίνακες επιτυχόντων όπως σε όλες τις κρίσεις;
  • Ποια ήταν με βάση τη μοριοδότηση, η σειρά κατάταξης όλων των υποψηφίων;
  • Επηρέασε την επιτροπή η κομματική ταυτότητα των υποψηφίων;
Παρ’ όλα αυτά οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για το Νομό μας δεν ευοδώθηκαν, με αποτέλεσμα να καταφύγει σε δεύτερη αξιολόγηση για να βρεθεί ο επόμενος εκλεκτός, αφού ο πρώτος δε δέχτηκε το διορισμό. Αυτά συνέβησαν και αυτές τις μέρες τοποθετήθηκε ο νέος Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Κατόπιν τούτου ζητάμε να μας απαντήσει η τοπική ΝΔ ή έστω ο κρυπτόμενος κυβερνητικός βουλευτής.
  • Με ποια διαδικασία έγινε η τοποθέτηση;
  • Με τι κριτήρια επελέγη (αν όχι κομματικά ή πελατειακά);
  • Ποιά θέση καταλάμβανε στον πίνακα υποψηφίων και σε τι υπερτερούσε έναντι των συνυποψηφίων του. Αναμένουμε.
Σε κάθε περίπτωση, η Παιδεία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αφήνεται στις ορέξεις μιας επικίνδυνης και ανίκανης κυβέρνησης, που εξελέγη με σημαία την αριστεία αλλά τελικά επανέφερε το κράτος- λάφυρο.
Ηγουμενίτσα26/3/2021